ATR - ALT - Fleet Technical Support & Support Improvement Projects Apprenticeship - H/F

aeroemploiformation.com - Toulouse (31000)
ID : 555936 Ref : AA0879RQ Publiée il y a 5 jours
Toulouse (31000) Voir l'itinéraire
CDI

À propos de l’entreprise

Notre partenaire : le site AEROEMPLOIFORMATION.COM

 

Le site AEROEMPLOIFORMATION est spécialisé dans les métiers de l'aéronautique, l'enseignement, la formation et les écoles de l'industrie aérospatiale,

Les annonces du site sont relayées sur www.lindustrie-recrute.fr afin de promouvoir d'une même voix les nombreux emplois à pourvoir dans le secteur de l'aéronautique et du spatial.

Les candidats qui postulent sur l'une des offres publiées dans ce cadre sont automatiquement conduits vers le site de notre partenaire

Référence : AA0879RQ

Description de l'emploi :

Want to join the ATR adventure? An apprenticeship opportunity has just opened on our site in Blagnac !

In 2024, ATR has been awarded the Happy Trainees label. 95.8% of students recommend our company after their apprenticeship or internship.

What we will do together:

Being an apprentice at ATR means being integrated into a team as a full member with a real scope of intervention and responsibilities. You will have the opportunity to learn and develop your skills and experience within a market leading company!

Detailed description of the mission:

- Event organization activities:

* Prepare meeting presentations and minutes
* Support for the preparation of PowerBi dashboards
* Participate in the organization of events (Operator Conference, TechConnection, FOCUS, Customer Day, etc.)

- Activity Customer Satisfaction Survey Improvement Plan and project management

* Consolidate all improvement actions
* Prepare meeting presentations and minutes
* Support in PowerBi/Qualtrics dashboard
* Support communication with Customers

- Technical Support Activity

* Identify recurring technical issues in the in service fleet which require specific investigation in terms of airworthiness, design, reliability or quality.
* Participate in the definition of mitigation measures and resolution of in-service problems, in cooperation with the Program, Engineering and Purchasing departments.
* Coordinate all activities to ensure accurate governance of the customer service and technical support knowledge database.
* Coordinate the contributions of the Engineering, Quality, Program and Purchasing departments to ensure effective deployment of technical support actions to ATR operators.

This apprenticeship is designed for you

* You have at least a Bac +2 in engineering or project management with the possibility of doing a work-study program. Knowledge of Lean management is a plus and understanding of the IT environment is a real asset.
* You are proactive and come up with new ideas by proposing innovative solutions.
* You have team spirit, ability to connect and coordinate multicultural teams and cross-functional activities.
* You have good communication (written and oral) and relational skills.
* You are fluent in French and English

Calendar

Starting date: September 2024

How does the recruitment process work?

The recruitment process takes place in two stages after the analysis of your CV:

* Pre-recorded video interview HIREVIEW: First of all, congratulations! We are interested in your profile and would like to know a little more about you. You will receive an invitation by email to answer several questions. We would like you to be yourself, relax and enjoy the experience.
* Technical interview with Manager: Last step of the process you are almost there! The course manager will contact you for a validation interview.

Cet emploi exige une connaissance des risques de conformité potentiels et un engagement à agir avec intégrité, comme base de la réussite, de la réputation et de la croissance durable de la société.

Unité légale :

Avions de Transport Regional (ATR) GIE

Type de contrat :

Alternance

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Niveau d'expérience :

Etudiant

Famille d'emplois :

Ingénierie,Support Tech & Service client

En soumettant votre CV ou votre candidature, vous autorisez Airbus à utiliser et stocker des informations vous concernant à des fins de suivi de votre candidature ou de futurs emplois. Ces informations ne seront utilisées que par Airbus.
Airbus s'engage à assurer la diversité de sa main-d'œuvre et à créer un environnement de travail inclusif. Nous accueillons toutes les candidatures, quels que soient le milieu social et culturel, l'âge, le genre, l'invalidité, l'orientation sexuelle ou les croyances religieuses des postulants.

Airbus est depuis toujours attaché à l'égalité des chances pour tous. En tant que tel, nous ne demanderons jamais aucun type d'avance de frais dans le cadre d'un processus de recrutement. Toute usurpation d'identité d'Airbus à cette fin doit être signalée à emsom@airbus.com.

Chez Airbus, nous vous aidons à travailler, à vous connecter et à collaborer plus facilement et de manière plus flexible. Dans la mesure du possible, nous favorisons les modalités de travail flexibles pour stimuler la pensée innovante.

Diplôme(s) requis : Bac+